wtorek, 18 października 2011

Śledzie pod pierzynką



Składniki:
  • Słoik filetów śledzi marynowanych w occie
  • 1 cebula pokrojona w drobną kostkę
  • 1-2 ugotowane  duże ziemniaki
  • 3-4  ugotowane duże marchewki
  • 2-3 ugotowane duże piertuszki
  • 4 jajka na twardo
  • 1/2 szklanki majonezu
  • 4 łyżki śmietany
  • pieprz, sól, cukier, cytryna


Sposób przygotowania:
Majonez połączyć ze śmietaną, wzmocnić smak cytryną, cukrem i pieprzem. Śledzie pokroić w kostkę, dobrze osuszyć na sicie. Cząstki śledzi połączyć z ziemniakami startymi na tarce na grubych oczkach, ułożyć gęsto na dnie półmiska, posypać cebulą i pieprzem, polać lekko sosem majonezowym. Wierzch przykryć warstwą marchwi ścieranej na tarce z dużymi oczkami. Następnie to samo zrobic z pietruszką.  Lekko posolić i obficie polać sosem majonezowym. Całą powierzchnię dania przykryć warstwą jajek startych na tarce. Ozdobiłam sałatkę listkiem bazylii. Moje naczynie, w którym układałam sałatkę ma wymiary 26x17 cm.
Można dodać 1-2 ugotowane buraczki. Należy przetrzeć je na tarce na grubych oczkach i ułożyc miedzy marchewką i pietruszką a jajkami.

11 komentarzy:

majka pisze...

Pyszny pomysl na sledzika :) I jak ladnie sie prezentuje...

Pozdrawiam.

annaz pisze...

robię podobną sałatkę tylko z tuńczykiem!!! muszę wypróbować Twoich śledzików :)

Jolanta szyndlarewicz pisze...

Oj takiego śledzika to bym zjadła ... rewelacyjnie wyglada:)

Anonimowy pisze...

Ja robie takie śledzie ale nie ze śledzi w occie tylko z solonych. Uwielbiam to danie.

Anonimowy pisze...

A ja zamiast marchewki z ziemniakiem i pietruszką daję starte buraczki czerwone. Pycha!

Anonimowy pisze...

Chciałabym zapytać czy to wyjdzie takie sztywne że da się pokroić? Bo tu wygląda rewelacyjnie , muszę ją spróbować :):)

Paulina pisze...

jeśli zrobimy to delikatnie to tak sałatkę da się kroić, jest ona sztywna i zwarta, ale pierwszy kawałek lekko może się rozlecieć. Życzę smacznego i naprawdę jest pyszna i soczysta

Anonimowy pisze...

Dziękuję za odpowiedź :) Zakupy zrobione , jutro będę robić , mam nadzieję że mi wyjdzie. Pozdrawiam :)

Paulina pisze...

Daj znać jak ci wyszło i czy smakowało, pozdrawiam, powodzenia:)

Anonimowy pisze...

Zrobiłam wczoraj ,wyszło idealnie. Bardzo dobry smak , łatwo da się pokroić,po prostu rewelacja. Mężowi smakowało i córce też , bardzo dziękuję za przepis. Na pewno skorzystam też z innych przepisów. :):):):):):)

Anonimowy pisze...

Witam! Ja robię podobną,ale zamiast marchewki buraczki ....Smakuje też wyśmienicie.Pozdrawiam Krystyna

Przyciski Listonic