sobota, 11 lutego 2012

Tacos z piwnym kurczakiem i guacamole



Składniki:
  • 1 szklanka ciemnego piwa 
  • 2 łyżki ciemnego oleju sezamowego
  • 1 łyżka drobno posiekanego czosnku
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 1 kostka rosołowa
  • 1/2 łyżeczki świeżo zmielony czarny pieprz
  • 1/4 łyżeczki mielonego pieprzu cayenne
  • 6 piersi kurczaka
  • 1 szklanka ulubionego guacamole
  • kilka łyżek kwaśnej śmietany
  • 8-12 tortilli kukurydzianych rozmiar Taco
Sposób przygotowania:
Wymieszać wszystkie składniki do marynaty razem w małym naczyniu. A wiec : kostkę rosołową, oregano, pieprz, czosnek, piwo i olej sezamowy.  Umieść piersi kurczaka w foliowej torbie i zalać marynatą. Szczelnie zamknąć worek, usuwając jak najwięcej powietrza, umieść w lodówce na całą noc.
Na następny dzień kurczaka usmażyć na grillu ( ja zrobiłam w piekarniku z opcją grill). Usmażonego kurczaka odłożyć aż troszkę przestygnie i pokroić go na części. Małe tortille również podpiec na grillu (po 1 minucie z każdej strony). Na tak przygotowane tortille położyć  dip guacamole, kawałki kurczaka i łyżkę kwaśnej śmietany. Smacznego.


4 komentarze:

Kuchnia w Formie pisze...

kurczaka w piwie nie próbowałam, brzmi świetnie!

Daria Anna pisze...

Interesujące zestawienie, bardzo mnie do niego ciągnie :)

od-kuchni pisze...

A ja się zakochałam w tym daniu od samego patrzenia! Piękne!

Karmel-itka pisze...

ten piwny kurczak, rewelka!

Przyciski Listonic