piątek, 16 grudnia 2011

Kurczak teriyaki z warzywami



Składniki:
  • podwójna pierś kurczaka
  • kilka różyczek brokuła
  • mała marchewka
  • pół cebuli
  • 1 czosnek
  • pół cukinii
  • 2 łyżki oliwy
  • 200 -250 g makaronu ryżowego
sos:
  • 1 saszetka sosu teriyaki lub
  • 7-8 łyżek marynaty teriyaki i 1 łyżka miodu   lub
  • 30 ml. sake (lub wódki rozcieńczonej w stosunku 2:1)
  • 60 ml. sosu sojowego
  • 50 ml mirinu (lub białego wytrawnego wina)
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • kilka kropel oleju sezamowego
  • 1 łyżeczka startego imbiru

Sposób przygotowania:
Zmieszaj razem sake, mirin, sos sojowy, cukier, imbir i olej sezamowy do smaku. Mięso kurczaka pokrój na małe kawałki. Do sosu dodać kurczaka i odstawić na 20 minut. Ja użyłam marynaty teriyaki do którejo dodałam łyżkę miodu. 
Warzywa pokroić: marchewkę, cukinię i czosnek w plasterki, cebulę w piórka, brokuły podzielić na mniejsze różyczki. Zalać wrzątkiem brokuły i marchewkę odstawić na 20 min. Po tym czasie odcedzić i wrzucić do podsmażonej cebulki, dodać cukinię chwile poddusić, na koniec dodać czosnek. Tak przygotowane warzywa odłożyć. Na tą samą patelnię wlać oliwę i rozgrzać. Kurczaka wyciągnij z sosu i krótko podsmaż. Dodaj sos, i warzywa doprowadź do wrzenia, zmniejsz ogień i gotuj pod przykryciem przez 5 minut. W tym czasie ugotuj makaron ryżowy. Makaron zalałam wrzątkiem i gotowałam 4 minuty następnie wypłukałam go w zimnej wodzie. 
Kurczaka z warzywami podawać można z makaronem ryżowym ale równie dobrze smakuje z ryżem. Smacznego.

1 komentarz:

aga pisze...

te zdjecia sa bardzo apetyczne:)

Przyciski Listonic