wtorek, 20 grudnia 2011

Kopytka kartoflane



Składniki:
  • 5 ziemniaków
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • przyprawa mini kostka - pietruszka
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 20 dkg. mąki
  • szczypta soli

Sposób przygotowania:
Ugotować ziemniaki w mundurkach. Ostudzić, obrać i zetrzeć. Posolić dodać mąkę pszenna i ziemniaczaną, jajko i żółtko. Masę doprawić mini kostką. Zagnieść ciasto i uformować wałek, spłaszczyć nożem i pokroić kluski o szerokości 1,5-2 cm. Gotować we wrzącej, osolonej wodzie około 4-5 minut. Wyjmować łyżką cedzakową i podawać z daniami mięsnymi. Można również podgrzać na patelni tłuszcz wsypać bułkę tartą wyłożyć kopytka i podgrzewać na małym ogniu. Przepis pochodzi ze strony przepisy.pl. Smacznego.


 

4 komentarze:

Angelika Szostak pisze...

Kopytka to chyba moje ulubione danie z dzieciństwa;)

Maggie pisze...

U-wiel-biam! Jesli chcesz wywolac na mojej twarzy szeroki usmiech, zrob mi kopytka :)

Anonimowy pisze...

Uwielbiam kopytka! Kiedy byłam mała, zawsze pomagałam przy lepieniu. ;)

klliisiaa pisze...

uwielbiam :) ale zawsze dodaję twaróg :)

Przyciski Listonic