środa, 16 listopada 2011

Sernik Tiramisu

Torcik urodzinowy dla Kingi :-) Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!



Składniki:
  • 500 g twarogu półtłustego
  • 250 g serka mascarpone
  • 1/2 szkl. drobnego cukru
  • 1 łyżka skrobi zimniaczanej
  • 1,5 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
  • 3 łyżki brandy lub ciemnego rumu 
  • 1 gruba gorzka czekolada (ja użyłam mlecznej)
  • 180 g digestive czekoladowe ( lub dowolne ciastka kruche z czekoladą)
  • 3 łyżki masła
  • biszkopty 'języczki' 


Sposób przygotowania:
Digestive zmiksować w blenderze i  wymieszać z roztopionym masłem. Tortownicę o średnicy 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia, w dno wcisnąć masę ciasteczkową. Bok tortownicy wysmarować masłem, biszkopty wyłożyć z boku. Najlepiej je przyciąć po skosie od dołu będą się lepiej układały i trzymały pion.
Kawę rozpuścić w likierze i odstawić. Twaróg zmieliłam 2 razy i połączyłam z mascarpone. Następnie dodać cukier, skrobię i wanilię. Miksując dodać jajka a na końcu rozpuszczoną kawę.
Masę serową wlać do przygotowanej tortownicy. Piec około 60 minut w temperaturze 180ºC. Podczas pieczenia przykryć sernik folią aluminiową, aby się nie spaliły biszkopty (ja przykryłam folią tylko biszkopty). Sernik po upieczeniu należy wystudzić, włożyć do lodówki na 3 godziny, lub najlepiej na całą noc.
Ozdobić wiórkami z czekolady. Przepis podpatrzyłam na stronie "Moje wypieki". Smacznego.




6 komentarzy:

Madzialena pisze...

Od paru dni poszukuje takiego przepisu, żeby zrobić tort urodzinowy dla mamy :) I właśnie koniecznie obłożony biszkoptami! Przepis do zrobienia zdecydowanie :)
Tylko jak uzyskać tak równiutki sernik? Mi zawsze opada :(

Pozdrawiam :)

ANNA pisze...

Wygląda przepysznie! I w smaku musi być rewelacyjny...kurcze a ja obiecałam sobie nie jeść słodkiego do świąt :(

asieja pisze...

przyjemnie urodzinowac z takimi słodkościami:-)

Maggie pisze...

Przecudny tortik! Z takimi pysznosciami swietowanie jest podwojnie przyjemne.

Dusia pisze...

Ale śliczny, cudowne obramowanie biszkoptowe.

agnieszka pisze...

Wygląda naprawdę pięknie ;) Kindze na pewno się spodoba!

Przyciski Listonic