niedziela, 4 grudnia 2011

Szarlotka urodzinowa



Składniki:
Kruche ciasto:
  • 500 g mąki pszennej
  • 200 g cukru pudru
  • 300 g masła, lub margaryny
  • 4 żółtka
  • szczypta soli 
  • skórka z 1/2 cytryny
Jabłka:
  • 2 kg jabłek
  • ½ szklanki cukru
  • 1 cukier wanilinowy
  • 1 łyżka cynamonu
Sposób przygotowania:
Jabłka pokroić w plasterki i podprażyć dodając niewielką ilość wody, cukier, cukier wanilinowy, cynamon, wystudzić.
Mąkę przesiać, dodać dobrze schłodzone masło, cukier puder, połączyć. Dodać żółtka, skórkę z cytryny, sól i zagnieść ciasto. Podzielić na dwie części i umieścić w lodówce na pół godziny.
Schłodzoną jedną część ciasta rozwałkować na wielkość formy ( wielkość 28x35), po nakłuwać widelcem i wstawić na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 180°C, podpiec.
Na podpieczony spód wyłożyć jabłka, wyrównać, przykryć drugą częścią rozwałkowanego ciasta, po nakłuwać wierzch i ponownie wstawić do piekarnika, piec 50 minut. Lekko przestudzić, oprószyć cukrem pudrem. Przepis pochodzi ze strony "słodka pasja". Smacznego

10 komentarzy:

Karmel-itka pisze...

urodzinowa?
a kto świętuje? xd
och, miec taką szarlotkę na swoje święto... cudo!
ale pięknie wygląda.

forum kulinarne pisze...

Wygląda rewelacyjnie. Szarlotka to moje ulubione ciasto.

Maggie pisze...

Ktokolwiek swietuje, wszystkiego dobrego!
A taka szarlotka jest lepsza niz tort.

flusso pisze...

Przepiękna! Wszystkiego Najlepszego dla tego kto świętuje :)))

moje pasje pisze...

uwielbiam szrlotke :) Strasznie dawno nie robiłam... Pięknie wygląda :)

Anonimowy pisze...

Całkiem niedawno jadłam pyszną szarlotkę, tym samym przypomniałam sobie o istnieniu tego ciasta. Chyba pokuszę się o zrobienie.. (:

Sue pisze...

Szkoda, że nie zamówiłam takiej na moje urodziny. :P

Anonimowy pisze...

Moja właśnie się piecze za 30 minut będzie gotowa :) z porcją waniliowych lodów - dziękuje za przepis! Jak zobaczyłam fotkę wstałam i poszłam upiec :)))

Ot taka ciążowa zachcianka

Anonimowy pisze...

Bez proszku do pieczenia?

Paulina pisze...

Ciasto jest bez proszku do pieczenia

Przyciski Listonic