piątek, 4 listopada 2011

Śliwka w boczku



Składniki:
  • 50 suszonych kalifornijskich śliwek bez pestek
  • 40 dag cienko krojonego chudego wędzonego boczku
  • 15 dag łuskanych orzechów włoskich
  • 50 drewnianych wykałaczek.

Sposób przygotowania:
W środek każdej śliwki włożyć ćwiartkę włoskiego orzecha (najlepiej byłoby uprzednio je sparzyć i obrać ze skórki. Ze skórką będą miały smak lekko gorzkawy). Każdą śliwkę owinąć cienko połową plasterka boczku, spiąć wykałaczką. Ułożyć na ruszcie i wstawić do nagrzanego do temp. 220 st. piekarnika. Piec około 10 minut. Kiedy boczek stanie się złocisty można potrawę wyjąć, ostudzić przez kilka minut i od razu podawać.

7 komentarzy:

Chocoholiczka pisze...

Cóż za genialny pomysł! Zrobię dzisiaj na podwieczorek taką niespodziankę dla mojego K. ;) Będzie zachwycony!!! Dziękuję!

ANNA pisze...

Uwielbiam te śliwki. Ja robiłam jeszcze w szynce parmeńskiej i też pycha!

Anonimowy pisze...

o,z orzechami nie znalam:) tylko z papryka slodka..ale tak czy siak..zapiekana szynka ze sliwka..to wrecz poezja:) A Twoje zdjecie jeszcze to tylko potwierdzaja:)

moje pasje pisze...

uwielbiam te zawijaski :) Ja dodatkowo moczę śliwki w lekko słodkiej herbacie - wtedy są miękuśkie :D

Anonimowy pisze...

ja zawijam je z migdałami zamiast orzechów, następnym razem spróbuję po Twojemu
Fajnym pomysłem jest też zamiana boczku na osssstre salami

Bernadeta pisze...

fajne ciekawe połączenie i takie apetyczne.

Anonimowy pisze...

dobre, tanie, syzbkie do przyrzadzenia:) kktroe sliwki i bczek polecacie njabardziej?

Przyciski Listonic