piątek, 21 września 2012

Bułeczki z pestkami dyni na zakwasie


Składniki:
  • 150 g aktywnego zakwasu żytniego
  • 1 łyżeczka suchych lub świeżych drożdży
  • 300 g mąki pszennej
  • 100 g maki pszennej razowej
  • 200 g wody letniej
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżka soli
  • 1 łyżki pestek z dyni
  • 1 jajko do posmarowania bułek
  • odrobina mleka do posmarowania bułek
  • pestki dyni do posypania bułek

Sposób przygotowania:
Zakwas wymieszać z woda, miodem i drożdżami. Dodać przesiane maki i resztę składników i wyrobić gładkie ciasto. Odstawić do naoliwionej miski, przykryć ściereczką na około 1 godzinę. Po tym czasie uformować bułeczki ( ja zrobiłam 12 sztuk) i odstawić na 30 minut. Piekarnik nagrzać do 230 stopni. Bułki posmarować roztrzepanym jajkiem z mlekiem i posypać pestkami dyni.  Bułki piec około 20 minut. Przepis pochodzi z bloga "moje pasje".


2 komentarze:

Unknown pisze...

właśnie zaczęłam moją przygodę z zakwasem, więc przepis na pewno wypróbuję :)
pozdrawiam!

Ania pisze...

Dzis zajrzalam na Twojego Bloga... Wspaniale zdjecia, interesujace przepisy!!! Brawo!
Zapraszam do siebie http://kuchnia-i-powazne-sprawy.blog.onet.pl/

Przyciski Listonic